سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 راه تو را می خواند اگر همسفری بسم الله ... - هشت سال دفاع مقدس

سلام

باز هم این هفته رسید . باز هم داغ دل ایرانیان تازه شد. اینجا مشهد است قطعه ای از بهشت .هفته ای که بوی سیاهی می دهد . هفته داغ نخستین زینب(س).
هفته عزاست . هفته عزاداری و خون دل خوردن ، هفته نخستین داغ زینب (س) یعنی رحلت حضرت محمد (ص)
این روزا مشهد یه حال و هوای خاصی داره . بازم همه جا پر شده از ماشین های زائرین و زوارهای آقا امام هشتم (ع). جمعه  آینده شهادت مظلومانه آقاست . چهارشنبه هم که رحلت پیامبر خاتم حضرت رسول اکرم  (ص) و امام حسن مجتبی(ع) است .
جمعه  بعد خیلی ها پیاده میرن حرم ، وقتی می رسی اونجا می بینی  یه  دنیای دیگه است اینگار اینجا بهشته . وقتی می بینی پیرمردها ، پیرزن ها و بچه هایی که هنوز معصومیت بچگی و دارند، پیاده از شهرهای دور به زیارت آقا اومدن از ته دل غبطه می خوری . وقتی می بینی یک خانواده از زن و بچه و پدر همگی با پای پیاده اومدن زیارت امام رضا (ع) هر جایی نگاه می کنی بوی بهشتی ولی عصر (عج) و حس می کنی . هر طرف عزاداری و یکی از معصومین گرفته . اخه شهادت غریب تاریخ امروزه . مگه میشه صاحب عزا به مجلس خودش نیاد.
این جا مشهد است ، قطعه ای از بهشت.
عزادارانی که به مناسبت چهل و هشتم مظلوم عالم و شهادت آقا امام هشتم بر سر و سینه می زنند .
راه تو را می خواند اگر همسفری بسم الله ...

رویای درناک زینب (س) : زینب نزد پیامبر آمد و با زبان کودکانه به پیامبر چنین گفت: «ای رسول خدا! دیشب در خواب دیدم که باد سختی وزید که بر اثر آن دنیا در ظلمت فرو رفت و من از شدت آن باد به این سو و آن سو می‌افتادم؛ تا این‌که به درخت بزرگی پناه بردم، ولی باد آن را ریشه کن کرد و من به زمین افتادم. دوباره به شاخه دیگری از آن درخت پناه بردم که آن هم دوام نیاورد. برای سومین مرتبه به شاخه دیگری روی آوردم، آن شاخه نیز از شدت باد در هم شکست. در آن هنگام به دو شاخه به هم پیوسته دیگر پناه بردم که ناگاه آن دو شاخه نیز شکست و من از خواب بیدار شدم».
پیامبر با شنیدن خواب زینب، بسیار گریست و فرمود:
«درختی که اولین بار به آن پناه بردی جدّ توست که به زودی از دنیا می‌رود. و دو شاخه بعد مادر و پدر تو هستند که آن‌ها هم از دنیا می‌روند و آن دو شاخه به هم پیوسته دو برادرت حسن و حسین هستند که در مصیبت آنان دنیا تاریک می‌گردد».

پی نوشت :
این جا مشهد است ، قطعه ای از بهشت. (فقط خود حرم و مساجد و گرنه کوچه های پر از هوا و هوس را چه به بهشت و نور)


نوشته شده توسط : وحید

نظرات ديگران [ نظر]