سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 مهمترین قسمت وصیتنامه جوانترین شهیدکشور - هشت سال دفاع مقدس

فارس: در مهم‌ترین و برجسته‌ترین قسمت وصیتنامه جوان‌ترین شهید دوران دفاع مقدس، شهید علی جرایه، 12 ساله‌ و اهل استان ایلام آمده است: پیروی از ولایت فقیه را فراموش نکنید.

شهید علی جرایه در وصیتنامه خطاب به پدر و مادرش آورده است: پدر و مادر عزیزم به خدا سوگند تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خونی که در بدن دارم با دشمنان اسلام می‌جنگم.

پدر و مادر عزیزم توصیه‌ام به شما این است که صبر و استقامت داشته باشید و تقوا را پیشه خود کنید. از شما می‌خواهم که پیرو همیشگی امام عزیز باشید و نگذارید که امام تنها بماند. اگر سعادت این را داشته باشم که در رکاب حسین (ع) زمان به سوی معبودم بشتابم برای من گریه و زاری نکنید و بدانید که با آگاهی این راه را پذیرفتم و چون مسئولیت پاسداری از خون شهدا را بر دوش خود حس می‌کردم به جبهه شتافتم تا قسمتی از بار مسئولیت که بر دوشم بود انجام دهم.

این سرباز کوچک خمینی(ره) در بخش دیگر از وصیت نامه خود چنین می‌نویسد: پدر و مادر عزیزم به خدا سوگند تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون که در بدن دارم با مزدوران بعثی صهیونیستی که دشمنان خدا هستند به جنگ بر می‌خیزم، سوگند به خداوند متعال به یاری مسلمانان و محرومان جهان می‌رویم.
به امید پیروزی رزمندگان اسلام، امام را دعا کنید.

چهارم، بهمن‌ماه سال 1362 علی جرایه.
شهید علی جرایه متولد سال 1350 در سال 1362 در منطقه چنگوله در عملیات والفجر پنج در سن 12 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

در دیداری که اعلایی استاندار ایلام در اوائل سال 89 از خانواده شهید جرایه داشت با اطلاع از سن وی برای معرفی بیشتر این شهید که کم سن و سال‌ترین شهید کشور است برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شد.
برگزاری یادواره و احداث یادمان این شهید گرانقدر در محل شهادتش از جمله اقداماتی است که تاکنون در راستای معرفی بیشتر این نوجوان شهید انجام گرفته است.

منبع :‌فارس نیوز


نوشته شده توسط : وحید

نظرات ديگران [ نظر]